رييس جمهور آمريكا ضمن ابراز خرسندي از رشد بازار كار در كشورش از كنگره آمريكا خواست تا با تصويب لوايحي راه گريز ثروتمندان را ببندد و جلو پول شويي هاو فرار هاي مالياتي شركت هاي بزرگ را بگيرد.

فقط كنگره مي تواند راه گريز ثروتمندان را ببندد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، اوباما رييس جمهور آمريكا بدنبال تشريح راهبرد هاي واشنگتن در خصوص مبارزه با فرارهاي مالياتي وپول شويي هاي ثروتمندان بزرگ اين كشور كه روز گذشته از سوي كاخ سفيد اعلام شد ، روز جمعه در يك كنفرانس مطبوعاتي مدعي شد كه در فاصله 74 ماه گذشته آمريكا برغم دشواري هاي اقتصادي درجهان موفق به توليد 14 ميليون 600 هزار شغل تازه شده است.
وي افزايش كار در بازار هاي آمريكا را رويه اي مثبت توصيف كرد و بر ضرورت ادامه و تقويت اين رويه و تلاش هاي بيشتر براي حفاظت آمريكا در مقابل رويكرد هاي خطرناك اقتصادي درجهان تاكيد كرد.
رييس جمهوري آمريكا در سخنان امروز خود از جمله خواستار افزايش حداقل دستمزد ها و سرمايه گذاري هاي بيشتر در زمينه زيرساخت هاي اقتصادي اين كشور شد.
اوباما همچنين به تدابيري كه دولت آمريكا بدنبال جنجال هاي مربوط به اسناد پاناما براي مبارزه باپول شويي ها و فرارهاي مالياتي ثروتمندان در دست اجرا دارد، اشاره كرد و از بانك ها و موسسات مالي آمريكا خواست تا هويت اصلي افرادي را كه خود را در پشت شركت هاي جعلي پنهان كرده اند شناسايي و برملا كنند.
وي بر اين نكته تاكيد كرد كه تنها كنگره آمريكا قادر است راه هاي گريزي را كه افراد ثروتمند و شركت هاي بزرگ با سوء استفاده از آن ها و به قيمت فقر و ناتواني طبقه متوسط اين كشور به ثروت هاي نجومي دست پيدا مي كنند، ببندد.
رييس جمهوري آمريكا كنگره اين كشور را ملزم دانست تا با گذراندن لوايحي شركت هاي جعلي را وادار به افشاي نام صاحبان حقيقي اين شركت ها كند و ابزار هاي ضروري را براي انجام تحقيقات لازم درمورد اينگونه شركت ها دراختيار وزارت دادگستري كشورش بگذارد.
وزارت خزانه داري آمريكا روز پنجشنبه قوانين تازه اي را منتشر كرد كه بر اساس آن موسسات مالي آمريكايي موظف خواهند بود هويت افراد و يا مالكان بهره برداري از حساب هاي بانكي را شناسائي كنند و اين اطلاعات را در اختيار وزارت دادگستري و خزانه داري اين كشور قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.